- E-mail: info[at]megbizhatokutfuro[dot]hu
- Telefon: +36 70 367 2188
Kútfúrás a megrendelő szemszögéből
Idejött egy pár fickó reggel, két nap múlva elmentek, nem csináltak túl nagy kupit, a víz dől a 100 m-es kútból, aminek nagyon örülök, viszont elvittek egy kisebb vagyont, ennek egyáltalán nem örülök.
Nem sok ez ennyi munkáért?
Ez volt a béka szeme a kerti tóban. A „segge” alatt mi vagyunk, most ezt is elmondom.
Mit látok én?
- Fekszem a teherautó alatt zsírzóval a kezemben és mérgelődök, mert az egyik csapszeg az istennek sem veszi be a zsírt. Most szedhetem ezt is szét, még szerencse, hogy első szakmám autó szerelő mester, így csak sok idő, de nem túl sok pénz.
- Már megint lejárt a műszaki vizsga! Nekem miért kell évente műszakira vinnem az autót egy vagyonért?
- Ja hogy a daruvizsga is lejárt! Na azt is hitelesíthettem egy csomó pénzért.
- Na ne! Ezt már el sem hiszem. A tachográfot is hitelesíttethetem, mert az is lejár. Mi a franc kerül ebben ennyi pénzbe?
- A váltóban is olajat kell cserélni, ismét átélhetem azt a langyos érzést, amikor a váltóolaj a csuklómtól a hónaljamig folyik.
- Ja hogy a poroltót is hitelesíteni kell!
- Na eddig csak a karbantartások egy részét végeztem el, a javításokkal egy percet sem foglalkoztam. Bele sem merek gondolni, mennyibe fog kerülni átgumizni a teherautót.
- Lassan a darun is hidraulika csöveket kell cseréltetnem, na ebbe bele sem szeretnék még belegondolni.
- Ez csak a szállító jármű volt, és csak a feladatok töredéke! Legalább háromszor ennyit tudnék felsorolni.
Na és most a fúrógép!
- bányakapitánysági engedély
- munkavédelmi engedély
- még 20 liter hydraulika olaj
- két új fúrófej (legalább egy millió)
- javítás, karbantartás, összes olaj és szűrők.
- stb, stb, stb, végtelen hosszú libasorban!
Na és a légkompresszor?
- Ezt már el sem akarom mondani, csak annyit mondok, hogy a fúrógépet 80 lóerős motor hajtja, a kompresszort 280 lóerős. A többi költséget képzeljék el Önök!
Segédanyagok!
- bentonit, cement, béléscső, kpe cső, compaktonit, cmc, szitaszövet, stb, stb,. Ezt mind ide kell szállítani, raktározni, tárolni, kezelni.
- Nézzük csak a szűrő kavicsot! Ebből a megrendelő azt látja, hogy a daruval egy elegáns mozdulattal egy big-beg zsákot a kút fölé tartok, és abból szép lassan becsorog a szűrőkavics a kútba. Mi ebben a nehéz? Azt már nem látja, hogy egyszerre 26 tonnát hoz egy kamion, azt leönti a telephelyen, és mi bemerjük a zsákokba sok-sok munkával, hogy a helyszínen könnyebben dolgozzunk.
- Az sem a megrendelő dolga, hogy egy kúthoz 3-4 órán keresztül vagdosom a béléscső központosítókat, hogy cső úgy álljon a gyűrűstérben mint „katiban a gyerek”, mert csak így jó a szűrőkavics elhelyezkedése.
Félreértés ne essék, nem szeretnék sírni!
Senki nem tartott pisztolyt a fejemhez, hogy nekem kutat kell fúrni, ezt én szeretem csinálni!
Ez a hivatásom!
Ha én jól dolgozom a háttérben, akkor Önöknek szinte irigykedni kell a munkám miatt!
Ez olyan mint a színész a színpadon. Az öt perces szerepért és sikerért öt órát tanul!
Ez nálunk is így van, csak ez egy kicsit koszosabb.